Kto?

[brak pliku z avatarem] Cześć, jestem darty24 z miasteczka Zgierz. Przejechałem 71835.61 kilometrów asfaltami. Resztę 11638.38 w terenie. Moja średnia to 20.70 km/h i... żaden to wyczyn;P


baton rowerowy bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy darty24.bikestats.pl

Archiwum bloga

Dane wyjazdu:
39.24 km 9.24 km teren
01:47 h 22.00 km/h:
Maks. pr.:40.00 km/h
Temperatura:23.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy:100 m
Kalorie: kcal
Rower:Ranger

526

Piątek, 27 czerwca 2014 · dodano: 28.06.2014 | Komentarze 3

Ranger wczoraj został oczyszczony z zaschniętego błota. Wyregulowałem hamulce, oczyściłem i nasmarowałem wolnobieg choć mimo to "puka" gdy się kręci. Najważniejszą wymianę dokonałem w misce łożyska HT II od strony napędowej. Przed końcem ubiegłej jesieni zmieniałem od lewej strony. Gdy pojawią się luzy wymienię oba naraz by mogły równo odbierać obciążenia. Łożysko zastępcze do oryginalnej miski HT II nosi oznaczenie 6805  i powinno być uszczelniane ( 2 RS ). Ceny kształtują się od ok. 5 do 30-kilku złotych w zależności od jakości. 

Sama wymiana polega na wyjęciu starego łożyska. Ja wykonuję to operację na ciepło. Podgrzewam miskę palnikiem propanowym. Następnie uderzam miską o odpowiednio rozchylone imadło ( można posłużyć się rurką o odpowiedniej średnicy aby bieżnie mogły wyskoczyć ) i czekam aż łożysko odpowiednio się wysunie. Jeśli zatrzyma się w połowie a bieżnie dalej nie zechcą ruszyć potrzebny będzie śrubokręt. Czyszczenie pustej miski to obowiązek, kolejno można nałożyć do niej świeży smar do łożysk tocznych i wbić nowe zastępcze łożysko. Jeśli posiadasz pręt z brązu lub kawałeczek drewna to dobrze. Na deseczce postaw miskę kielichem ku górze a łożysko wbijaj równomiernie przez pręt z brązu, uderzenia kierując na zewnętrzną bieżnię. Po osadzeniu należy umieścić oryginalną uszczelkę z zestawu HT II. Większy kłopot to opiłowanie/stoczenie milimetrowej grubości karbu z osłonki łożyska a zarazem podpórki osi HT na wewnętrzną bieżnię łożyska. Wykonać tę operację trzeba gdyż łożyska SHIMANO są nietypowe i mają 7 mm szerokości wobec 8 mm MGK lub innych producentów. Majsterkowiczom polecam piłowanie pilniczkiem, ewentualnie szlifierką palcową. Warsztatowcom zabawę w toczenie. Zaznaczam, wykwalifikowany tokarz miał z tym problem. Wynikiem czego było ścięcie " kapelusza " osłonki.

Po zmontowaniu wszystko działa jakby sztywniej, w końcu mamy aż 2 mm więcej ciała. Teraz można cieszyć się jeszcze jednym, dłuższą żywotnością.


Komentarze
darty24
| 11:30 wtorek, 1 lipca 2014 | linkuj Miło żeście panowie zajrzeli do warsztatu, co prawda krótkiego reportażu dopełniłyby jakieś foty, choćby kalkulatorem... Ale się pracuje a przy tym naprawia, czyści rowery to jest lekko pałka przegięta. Jak wiadomo pomocą posłużę z przyjemnością, ą ę.
Pixon
| 11:06 poniedziałek, 30 czerwca 2014 | linkuj Obgadamy ten temat przy najbliższej jeździe. Ja swój suport założyłem trochę ponad miesiąc temu, i już coś zaczyna strzelać... ghrr!
tenbashi
| 07:48 poniedziałek, 30 czerwca 2014 | linkuj Przydałaby się jeszcze relacja zdjęciowa :)
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa zawso
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]